Sök

Förvaltare

Vi söker en förvaltare till avdelningen för fastighetsförvaltning. Är du en person med stort intresse för fastighetsförvaltning, boendefrågor och personalledning kan detta vara tjänsten för dig!

Avdelningen för fastighetsförvaltning har som övergripande uppdrag att förvalta företagets samtliga fastigheter och kunder i nära samverkan med avdelningarna för marknad och kund samt fastighetsutveckling. Avdelningen består av fem enheter i form av fyra fastighetsområden och en drift- och teknikenhet.

Arbetsbeskrivning

Som förvaltare har man verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för sitt fastighetsområde. Ansvaret innebär bland annat att säkerställa att förvaltningen sker med så god kvalitet och affärsmässighet som möjligt utifrån fastigheternas, hyresgästernas och medarbetarnas behov.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att leda, styra och samordna verksamheten inom ett av våra fastighetsområden. En viktig del av det är att utveckla, planera och prioritera för en verksamhet med hög kvalitet genom exempelvis effektiva arbetssätt, metoder och rutiner.

Exempel på arbetsuppgifter utifrån verksamhetsansvaret kan vara att:

  • tillgodose att reparations- och underhållsåtgärder blir genomförda.
  • arbeta för att hyresgästerna upplever kvalitet och trygghet i sitt boende.
  • säkerställa rätt bemanning och kompetens inom enheten.
  • budgetering, ekonomisk uppföljning samt prognosarbete.
  • coachning och ledning av cirka 20 medarbetare.

Vem är du?

Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker en engagerad, ansvarstagande och resultatinriktad ledare. För att lyckas i rollen som förvaltare behöver du ha ett affärsmässigt förhållningssätt samt god prioriteringsförmåga för att kunna värdera olika arbetsuppgifter utifrån vad som är viktigast för bolaget.

Du har också lätt för att samarbeta och skapa goda relationer samt förmåga att genom ditt ledarskap få människor att jobba självständigt och ta eget ansvar. Du är en tydlig chef som samtidigt ger dina medarbetare utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten.

Din bakgrund

  • Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
  • Erfarenhet från ledande befattning med verksamhets-, ekonomi- och personalansvar.
  • Erfarenhet från arbete med fastigheter/fastighetsförvaltning.
  • Erfarenhet från arbete med kundansvar/stor kundkontakt.
  • Goda kunskaper i fastighetsekonomi.
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.
  • B-körkort krävs.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Mer information och ansökan

Vill du ha mer information om tjänsten, hör av dig till Petra Höyhtyä, 054-540 74 53.

Du söker tjänsten genom att fylla i webbformuläret på länken nedan och bifogar aktuellt CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 7 maj 2017.

Här hittar du webbformuläret. 

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Dela denna sida: Twitter Facebook E-post