Sök

Chef för enheten drift och teknik

Vi söker en chef till enheten drift och teknik. Är du en person med stort intresse för teknisk förvaltning och personalledning kan detta vara tjänsten för dig!

Enheten drift och teknik har som övergripande uppdrag att stötta den löpande förvaltningen i frågor rörande tekniskt stöd kopplat till underhålls- och reparationsarbeten.

Arbetsbeskrivning

Som enhetschef har man verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för enheten. Ansvaret innebär bland annat att säkerställa att enheten har relevant teknisk kompetens och att de tekniska specialisterna följer utvecklingen inom respektive område. 

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att leda, styra och samordna verksamheten inom drift och teknik. En viktig del av det är att utveckla, planera och prioritera för en verksamhet med hög kvalitet genom exempelvis effektiva arbetssätt, metoder och rutiner.

Exempel på arbetsuppgifter utifrån verksamhetsansvaret är att:

  • I samråd med fastighetschef och förvaltare utarbeta underhållsplaner samt genomföra och följa upp underhålls- och reparationsåtgärder.
  • Initiera och driva arbetet med att minimera energiförbrukningen och därigenom bidra till en hållbar samhällsutveckling.
  • Delta i om-, ny- och tillbyggnadsprojekt.
  • Säkerställa rätt bemanning och kompetens inom enheten.
  • Budgetering, ekonomisk uppföljning samt prognosarbete.
  • Coachning och ledning av drygt 20 medarbetare.

Vem är du?

Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker en engagerad, ansvarstagande och prestigelös ledare.

För att lyckas i rollen som chef för drift och teknik behöver du ha ett affärsmässigt förhållningssätt samt god prioriteringsförmåga för att kunna värdera olika arbetsuppgifter utifrån vad som är viktigast för bolaget.

Du har också lätt för att samarbeta och skapa goda relationer samt förmåga att genom ditt ledarskap få människor att jobba självständigt och ta eget ansvar. Du är en tydlig chef som samtidigt ger dina medarbetare utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten.

Din bakgrund

  • Högskoleutbildad byggnadsingenjör, fastighetsekonom eller motsvarande bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
  • Mycket goda kunskaper inom drift och underhållsarbete i fastigheter.
  • Erfarenhet från tidigare chefsbefattning med personal- och arbetsmiljöansvar.
  • Erfarenhet från projektledning i byggbranschen/fastighetsbranschen.
  • Erfarenhet av entreprenadupphandlingar och kunskap om bestämmelser i byggbranschen.
  • Har du erfarenhet av verksamhetsutveckling genom processarbete ser vi det som en merit.
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.
  • B-körkort krävs.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar KBAB med Experis AB. För ytterligare information kontaktar du rekryteringskonsult Katarina Glennert, tel.054-22 18 81. Du lämnar din ansökan till denna tjänst genom att klicka på länken nedan, med bifogat CV. Sista ansökningsdag är den 28 maj. Välkommen med din ansökan!

Lämna din ansökan.

Om KBAB

Karlstads Bostads AB ägs av Karlstads kommun och ingår i koncernen Karlstads Stadshus AB. Vi äger och förvaltar totalt cirka 475 000 kvadratmeter fördelat på cirka 7 400 bostäder och 750 lokaler runt om i Karlstad. Sammanlagt är vi runt 140 anställda som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. KBAB står inför flera stora utmaningar framöver, bland annat kring nyproduktion och att tillsammans med vår ägare bidra till att Karlstad blir en ännu bättre stad att leva och bo i.

Som medarbetare hos oss värdesätter vi professionalism, delaktighet och engagemang. Vi strävar också efter att ta tillvara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Dela denna sida: Twitter Facebook E-post