Sök

Serviceanmälan och jour för studenter

KBAB samarbetar med andra fastighetsägare. Beroende på var du bor är det därför olika personer eller företag du ska kontakta för att anmäla fel, störningar osv. Här kan du se vad som gäller för just ditt boende.

Saker att fixa på egen hand

Innan du gör en serviceanmälan är det bra att veta att det är du själv som anvsvarar för att åtgärda enklare saker i din lägenhet. Om du (eller någon närstående) ändå väljer att beställa en av dessa tjänster kommer vi att skicka en faktura till den som innehar kontraktet.

  • Rengöring av vattenlås och golvbrunnar.
  • Rengöring av filter i spisfläkt, vädringsfönster och ventildon.
  • Smörjning av gångjärn.
  • Byte av batteri i brandvarnare. Nytt batteri kan du få hos Bobutiken.
  • Byte av säkringar, glödlampor och lysrör inklusive glimtändare i lägenheten.
  • Andra enklare åtgärder. Kontakta KBAB om du är osäker på vad du ska fixa på egen hand.

Störningar

Om du upplever att din granne stör rekommenderar vi i första hand att du pratar med honom eller henne. Det brukar oftast räcka med ett samtal för att lösa problemet. Om du behöver hjälp med att hantera en störning är du välkommen att kontakta oss enligt nedan.

Kontaktuppgifter

Centrum

Sheriffen – Södra kyrkogatan 7A och 7B

Frödingshöjd

Frödingshöjd 3, 5, 7

Frödingshöjd (delad lägenhet) 8–13

Herrhagen

Geijersgatan, Karlagatan

Hästen – Mellqvistgatan 7

Kronoparken

Basungatan, Posthornsgatan, Jakthornsgatan & Fagottgatan

Campus – Triogatan och Duettgatan

Campus II – Triogatan 9 och 11

Kronan – Fagottgatan 70

Fagotten – Fagottgatan 2

Signalhornsgatan 94–98

Unionen – Sommargatan 108 och 109

Norrstrand

Ulvsbygatan

Orrholmen

Styrbordsgatan, Babordsgatan

Rud

Horsensgatan, Fadderortsgatan

Våxnäs

Hemvägen

Dela denna sida: Twitter Facebook E-post